mp01





spt yg dikatakn sy akan mnceritakn serba sedikit brkaitn transformers masterpiece, bermula dgn mp01 optimus prime (op) yg dikeluarkan takaratomy. kl dilihat dr gambar yg ada tdk dpt dinafikn pghasilannya sungguh bermutu dan teliti.

rekabtk op ini diambil dr kartun pertama transformers yg ditayangkn pd thn 80an. kl dilihat namanya adalah convoy. ini mrupakn nama jepun op. setelah transformers diimport ke amerika oleh hasbro nama convoy dan bebrpa lg watak transformers telah ditukar atas sbb pemasaran. jd convoy ditukar kpd op. trdpt 3 lg masterpiece op selain dr mp01; mp04, 20th anniversary dan edisi dvd.

op dlm btk robot mempunyai ketinggian 12 inci dan dibuat dari gabungan plastik dan 'diecast' ini membuatkannya berat dan kukuh. kepala, tangan, jari dan kakinya blh digerakkan bg memblhkan ia diletakn dlm pelbagai posisi. bhgn dadanya blh dibuka utk mngeluarkn matriks kepimpinan autobot (autobot matrix of leadership). matriks trsbt blh mghasilkn cahaya kebiruan bila butang pd bahu kiri op ditekan.

selain dr matriks aksesori yg disertakn brsama op ialah senapang, kapak 'energon' dan megatron dlm btk pistol. kekurangn permainan ini adalah ketiadaan trelernya, ini mungkin krn masalah kos. tayar op dlm btk kepala lori dibuat dr getah bg menambahkn rasa realistik.

kesimpulannya mp01 merupakn satu permainan koleksi yg mempunyai 'wow factor' dan harus dimiliki peminat setia transformes atau pengumpul permainan bermutu tinggi.

0 Comments:

Post a Comment



Newer Post Older Post Home